6 Kasım 2015 Cuma

Çocuğum Hiç Söz Dinlemiyor


Çocuğum yapma!Yavrum yapma dedim niye yapıyorsun? Oğlum kızım ben başka bir dil mi konuşuyorum niye anlamıyorsun? Bu cümleleri her anne baba kullanıyordur.Çocuklar genel de yapma etme dokunma yaklaşma gibi olumsuz yönergelere tam tersi tepki verirler.Sizin yapma dediğini yapma eğilimi içerisindedirler. çoğu ebeveyn benim çocuğum beni hiç anlamıyor çok inatçı ne yapacağımı nasıl baş edeceğimi bilemiyorum diye yakınır.Sakin olun çocuğunuz çok normal, doğasında olması gerektiği gibi davranıyor.Yapılan araştırmalara göre çocuklar -ma -me olumsuz ekini daha geç anlıyor, yani siz yapma dediğinizde ilk beş saniye içerisinde  sadece yap kısmını anlıyor ve yapıyor.

Peki Çocuk Olumsuz Yönergeleri Nasıl Anlayacak

-Çocuklarınıza yapmaması gereken bir şeyi söylerken olumlu yönergeler kullanarak söylemeniz daha etkili olacaktır.Nasıl mı, mesela suya basma demek yerine suya basarsan üzerin ıslanır gibi sonuçlarını hatırlatmak daha etkili bir yöntemdir.gördüğünüz gibi olumsuz bir ifade kullanmadık böylece algılama  sorunu yaşanmaz.
-Çocuğunuzla göz teması kurun çocuğunuz onunla konuştuğunuzu anlasın.Ona bakmadan söylediğiniz hiç bir şeyi üzerine alınmaz.
-Çocuğunuza duygularınızdan bahsedebilirsiniz."Seni çok seviyorum ve canının acımasını istemiyorum sobaya dokunursan canın yanar."
-Çocuğunuzu önemsediğinizi ve onun düşüncelerine saygı duyduğunuzu hissettirin.Örneğin kız kardeşine zarar verdiğinde yapma demek yerine neden yaptığını ve tepkisini başka türlü göstermesinin yollarını birlikte arayabilirsiniz.

Çocuklar olumsuz yönergelerle,emir kipleriyle içe kapanık kendini ifade edemeyen bireyler haline geliyor,bırakın kendilerin ifade etsinler.

AİLE YÖNLENDİREN DEĞİL YOL GÖSTEREN OLMALIDIR...

2 yorum:

  1. Çocuklarımıza söz dinletmek gerçekten çok büyük sorun.. Çok güzel bilgiler vermişsiniz elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim faydalı olabildiysem ne güzel :)

    YanıtlaSil